Kopu drenáž a čtu Neznámému bohu

18.01.2018


Hned poté, co jsme se nastěhovali, bylo jasné, že bude třeba odvést vlhko z okolí. Dům není podsklepený a i základy nejsou kdovíjak mohutné. V lednu pracovala v domě firma, aby se postarala o přízemí. Když si připravovali podklad pro dlažbu, zrovna venku tál sníh a na podlaze se objevila velká louže. Na jejich doporučení jsem jednu stranu domu odkopala. Překvapilo mě, jak moc to pomohlo. Rozhodla jsem se obkopat celý dům kolem dokola.

leden 2016
leden 2016
únor 2016
únor 2016

Na jaře jsem se začetla do Steinbecka a fakt mi to pomohlo, abych si tu neskutečnou dřinu nad krumpáčem užila, jak jen to bylo možné.

květen 2016
květen 2016

Tohle ještě šlo, ale když jsem se přesunula na třetí a čtvrtou stranu domu, myslela jsem, že vypustím duši. Ani Steinbeck už nepomáhal :)

Častá otázka procházejících sousedů zněla: "Posilujete, posilujete?"

Vinul se tam betonový chodník. Dlaždice byly zalité do 10centimetrové betonové krusty. Občas se u mě zastavil některý z místních Romů s poptávkou po výpomoci a tentokrát mně jejich neodbytnost přišla vhod. Plácla jsem se přes kapsu, poněvadž jsem si říkala, jak se u toho betonu chudáci nadřou. Seběhlo se jich ze všech stran snad 8, střídali se a měli skvělou náladu. Měli to za jeden den hotové.

červen 2016
červen 2016

Až po čase jsem zjistila, že ti mamuti sice odkopali příkop, ale beton schovali pod zeminu z příkopu. Chvíli jsem viděla rudě a pak si vzala krumpáč a celé to po nich překopala. Na etapy. Po každém dni, kdy jsem se oháněla krumpáčem, jsem pak týden přežívala na ibalginu a neudržela jehlu v ruce :)

červen 2016
červen 2016

Na konci června jsem se dokopala na poslední místo a tam se na mě vyvalila díra. Byla to původní šachta, stěny byly zpevněné krásným čedičem, kterého je v okolí hodně.

červen 2016
červen 2016

Vůbec jsem netušila, co s tím mám udělat. Někdo radil zasypat, někdo zachovat. Později to za mě nevědomky vyřešil MÚ, který tu shodou náhod ve stejný termín, kdy jsem měla domluveného bagristu na novou kanalizaci, tentýž pán dělal opravy městských kanalizací po velkých deštích. V srpnu jsem pokračovala na výkopech, aby bylo vše připravené na den D.

srpen 2016
srpen 2016

Podařilo se mi sehnat jednoho místního šikovného pána, se kterým jsme na jeden zátah celou drenáž dotáhli do úspěšného konce. Večer jsme se ale shodli na tom, že zítřejší neděli proležíme:)

srpen 2016
srpen 2016

Hrubou drenáž bylo třeba ještě učesat. Zbytek léta jsem na tom pracovala. K ruce mi byla moje pracovitá maminka, která měla bohaté zkušenosti s tím, jak si vystačit s málem.

Na začátku teplého září jsem se konečně odhodlala začistit vchod. Pořád jsem dumala, co s těmi příkopy a pak si řekla spolu s Pipi punčochatou: To jsem nikdy nedělala, to budu umět! Jakýpak s tím cavyky, že... Žádná krása to není, ale rozhodla jsem se, že nebudu na sebe tak přísná :)

září 2016
září 2016
© 2015-20 Baťovo. Opravuje s kolísavým nadšením Marie Mrňávková.
Vytvořeno službou Webnode Cookies
Vytvořte si webové stránky zdarma! Tento web je vytvořený pomocí Webnode. Vytvořte si vlastní stránky zdarma ještě dnes! Vytvořit stránky